KIRPART TEST
Mekanik Testler
Titreşim (Vibrasyon) Testleri
Titreşim testleri, ürünlerin kullanım ömrü boyunca maruz kalacağı sarsıntı ve titreşim koşullarına karşı dayanımını değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilen kritik doğrulama testleridir. Bu testler sırasında ürünler; belirli frekanslarda (saniyedeki titreşim sayısı), genlik ve ivme seviyelerinde kontrollü olarak titreştirilir veya sarsılır.
Titreşim testleri esnasında özellikle aşağıdaki potansiyel problemler gözlemlenir ve analiz edilir:
* Gevşeyen bağlantılar
* Kırılan veya hasar gören parçalar
* Temassızlık yapan elektronik bileşenler
* Rezonans kaynaklı yapısal problemler
Laboratuvarımızda bulunan yüksek kapasiteli sarsıcı sistemimiz, iklimlendirme kabini ile akuple şekilde çalışabilmektedir. Bu altyapı sayesinde titreşim testleri, titreşim yükleri ile birlikte -70 °C ile +180 °C arasındaki sıcaklık koşullarında gerçekleştirilebilmektedir. Böylece ürünlerin hem mekanik hem de çevresel zorlanmalar altında eş zamanlı olarak değerlendirilmesi mümkün olmaktadır.
Test altyapımız ile:
0 – 2600 Hz frekans aralığında titreşim testleri,
54 kN’a kadar titreşim kuvveti,
108 kN’a kadar mekanik şok kuvveti
uygulanabilmektedir. Sarsıcı sistemimizin pozisyonu ayarlanarak X, Y ve Z eksenlerinde çok eksenli testler gerçekleştirilebilmektedir.
Shaker Teknik Özellikleri
| FREKANS ARALIĞI | 5 - 2600 Hz |
| NORMAL KUVVET | 54 kN (Sine/Random), 108 kN (Mekanik Şok) |
| MAKSİMUM İVME | Sinüs - 1000 m/s² / Şok - 2000 m/s² |
| MAKSİMUM HIZ | Sinüs - 2,2 m/s² / Şok 2,2 (3,5) m/s² |
| MAKSİMUM DEPLASMAN | Sinüs - 51 mm (p-p) / Maksimum Travel - 64 mm (p-p) |
| TEST EKSENLERİ | X, Y, Z |
Gerçekleştirilebilen testler: DIN EN 60068-2-6, DIN EN 60068-2-64, IEC 60068-2-27, Volkswagen VW 80000, ISO16750-3, Scania TB1900, MIL STD-810B, MIL STD-810C, MIL STD-810H, MIL STD-810202F/G
İklimlendirme Kabini Özellikleri
Sıcaklık Aralığı
-70 °C / +180 °C
Sıcaklık Sapması
±0,1 K ile ±0,5 K
Nem Kapasitesi
%10 - %98 RH
Sıcaklık Homojenliği
0,5 - 2 K
Sıcaklık Değişim Hızı
10,5 K / dakika (Soğutma) -9,5 K/dk (Isıtma)
Sıcaklık Gradyanı
< 4 K
Test Alanı
950 x 800 mm
Heat Compensation
1000 W @ 8000 W
Sinüsoidal Titreşim Testi
Sinüsoidal titreşim testi, ürünün belirli bir frekans aralığında (5–2600 Hz) kademeli olarak titreşime maruz bırakıldığı bir titreşim testidir. Bu sayede ürünün rezonans (titreşimin en çok büyüdüğü) frekansları belirlenir, kritik bölgeler tespit edilir ve bu bilgiler tasarımın iyileştirilmesinde kullanılır.
Modal Testi
Modal Test; Ürüne shaker ile titreşim verilir ve ivmeölçerler ile bu ürünün rezonans frekansları tespit edilir.
Rastgele (Random) Titreşim Testi
Random titreşim testi, ürünün gerçek kullanımda maruz kalacağı karışık titreşimleri (yol, nakliye, araç üzeri titreşimler vb.) laboratuvar ortamında canlandıran bir titreşim testidir.Test sonrası üründe çatlak, gevşeme, kırılma gibi deformasyonlar ile performans düşüşleri kontrol edilerek değerlendirilir.
Şok - Darbe Testi
Şok testi, ürünün ani darbelere ve düşmelere karşı dayanımını ölçen bir testtir. 108kN kuvvete kadar bu testler gerçekleştirilebilmektedir.
Kombine Titreşim + Sıcaklık
Kombine titreşim + sıcaklık testi, ürünün aynı anda hem titreşime hem de hızlı sıcaklık değişimlerine maruz bırakıldığı bir çevresel dayanım testidir. -70 ˚C ile 180 ˚C arasındaki sıcaklık koşullarında titreşim uygulanarak, ürünlerin sıcaklık çevrimleri altındaki titreşim dayanımı değerlendirilir.
Sine on Random Titreşim Testi
Sine on Random titreşim testi, ürünün aynı anda hem gerçekçi titreşimlere (random) hem de belirli devir/titreşimlere (sine) maruz bırakıldığı ileri seviye bir titreşim testidir. 70 ˚C ile 180 ˚C arasındaki sıcaklık çevrimlerinde testler yüksek ivmelerde testler gerçekleştirilebilmektedir.
Çevresel Testler
Nem Testi
Sıcak Döngüleme Testi
Sıcaklık Aralığı (Temperature Range): -70 °C ~ +180 °C
Nem Kapasitesi (Humidity Capabilities): %10 ~ %95
Sıcaklık Değişim Hızı (Temperature Changing Rate): 10,5 K/dk (Soğutma) – 9,5 K/dk (Isıtma)
Test Alanı (Test Space): 950 x 800 x 800 mm
Sıcaklık Sapması (Temperature Deviation): 0,1 ~ 0,8 K
Sıcaklık Homojenliği (Temperature Homogeneity): 0,5 ~ 2 K
Sıcaklık Gradyanı (Temperature Gradient): < 4 K
Heat Compensation: 8000 W
Tuz Püskürtme Testi
Tuz püskürtme testi, hızlandırılmış korozyon testleri arasında en yaygın kullanılan yöntemlerden biridir. Bu testte, numuneler tuz çözeltisinin (genellikle %5 sodyum klorür – NaCl) belirli sıcaklık ve nem koşullarında sürekli püskürtülmesiyle korozyon ortamına maruz bırakılır. Amaç, numunenin
kaplama kalitesini, korozyon direncini ve yüzey koruyuculuğunu
değerlendirmektir.
Test sonucunda; boya, kaplama, galvaniz, krom, nikel gibi koruyucu tabakaların paslanmaya, kabarmaya, çatlamaya veya soyulmaya karşı dayanıklılığı gözlemlenir. Bu sayede ürünün gerçek çevresel koşullarda ne kadar süre dayanabileceği hakkında öngörü elde edilir.
Kullanım Alanları: Otomotiv, Beyaz Eşyalar, Plastik, Çelik, Bakır, El Aletleri
Sıcaklık Dalgalanması: (Temp. fluctuation): ≤ ±0,5 °C
Sıcaklık Homojenliği: (Temperature homogeneity): ≤ ±1 °C
Sıcaklık Toleransı: (Temperature tolerance): ≤ ±1 °C
Test Suyu: (Test water): 15 L
pH: 6,5 – 7,2 (nötr çözeltide)
Gerçekleştirilebilen testler: ISO 9227, ASTM-B 117, ISO 7253, JIS-D020, H8502,H8610, K5400 , Z2371
Termal Şok Testi
Thermal Cycling and Shock Test for All OEM Specifications
Test Media : Glycol coolant
Low Temperature Limit : -40°C
High Temperature Limit : 140°C
Adjustable dwell time
Adjustable repeat times.
Standartlar;
TS_EN_60068_2_14-Nc
Hidroklik Performans Testleri
- Fluid temperature control range of -40°C to +140°C, ±3°C control stability,
- Temperature Ramping Rate: 1°C/min
- Fluid passing line: 2 inlet – 3 outlet
- System pressure control of 0-6 bar, with automatic air bleeding procedure
- Coolant storage for 60:40 to 40:60 ethylene glycol and water Mix (50/50 Typical)
- Sample Performance Tests: Leakage Test, Performance Test (Room, Low,
- High Temperature), Startup Time Test, Deadhead Pressure Test,
- Cavitation Test
- For eWP Performance Test Machine, process chamber can be conditioning in betwen-35°C to +140°C
- 2 different fluid passing line such as high and low flow rate.
Automated Test Sequences From OEM Standards:
General Motors GMW3172, Ford ESDS78-8C419-AD, Fiat Chrysler PF.90276,
VW 80000 / LV 124, ISO16750, Scania TB1900
Akustik Test
Semi Anechoic Chamber
Acoustic Tests for ISO 3746
PSA Acoustic Test Spec. (AMMT_METV8_0493)
Acoustic Devices : Brüel & Kjaer